Langsung ke konten utama

[TUT] Install ClockWorkMod dekat Galaxy S PLUS

 

Item Yang Diperlukan :

download21

Cara Nak Install :

  • Ekstrak kesemua file kat atas.. Install Samsung USB Drivers.. Bila dah siap install.. Run kan Odin ( Multi_Downloader_v4.43_with_smd0425.exe )
  • Dekat bahagian SELECT OPS, korang tekan butang OPS dan pilih file AriesVE.ops..

odin2

  • Ok, di bahagian SELET INTEGRATE PACKAGE  - CHECK ONE PACKAGE OPTION, Koang tekan butang ONE PACKAGE dan pilih file  RECOVERY-CLOCKWORK-5.5.0.4-ARIESVE.tar.md5.. Dan tengok di bahagian MESSAGE, system akan check file md5 korang..

odin3

odin3v

  • Di bahagian OPTION lak, korang tanda macam kat dalam gambar dekat baah ni..

odin3vv

  • Sekarang Off kan fon korang dan tekan butang VOL DOWN + HOME + POWER sehingga DOWNLOAD MODE keluar..
  • Lepas tu sambungkan fon korang ke pc/laptop.. Dan di bahagian COM PORT MAPPING akan menjadi warna kuning.. Dan di bahagia MESSAGE akan keluar ADDED dan DETECTED bermakna fon korang sudah ready untuk flash..

odin4v

odin4vv

 

  • Lepas tu korang tekan butang START untuk mulakan proses flashing.. Proses ni mengambil beberapa saat saje..

odin5

  • Setelah siap flashing.. Fon korang akan auto reboot dan korang dah boleh unplug fon korang dari pc/laptop..
  • DONE !!!

NOTE : MK SYORKAN, SEBELOM FLASH, KORANG BACKUP DULU FON KORANG.. SETTING > BACKUP & RESTORE > BACKUP..

 

TAMBAHAN :

Kalau time korang masuk ke CWM dan terjadi BOOTLOOP.. korang ikot cara ni..

Download file ni dulu :

Cara Dia :

  • Bukak odin.. Di bahagian OPS.. Korang masukkan file AriesVE.zip..
  • Dan di bahagian BOOT, korang masukkan file Boot_loader.zip..
  • Off kan fon korang, dan masuk ke DOWNLOAD MODE..
  • Sambugn fon korang ke pc/laptop.. Dan tekan start..
  • DONE !! GOOD BYE BOOTLOOP !!

Komentar

Postingan populer dari blog ini

Harga Nokia Asha 308 Dual SIM

Nokia Asha 308 dalam spesifikasinya ternyata memiliki dua slot kartu GSM dalam bentuk yang mini. Hp yang masuk dalam kategori hp pintar Nokia ini juga dilengkapi dengan layar anti gores sehingga aman digunakan meskipun anda tidak memasang screenguard. Dengan harga sembilan ratusan sayangnya hp ini belum dilengkapi dengan fitur 3G atau HSDPA untuk koneksi internetnya, sehingga Gprs dan Edge masih menjadi andalannya. Spesifikasi Nokia Asha 308 Lanjutkan Baca »

[ROMs] Stock Rom HELLO KITTY Samsung Galaxy Y

  Assalamualaikum, Tengah hari ni MK nk share benda yang agak menarik minat kaum HAWA sikit.. Hahaha.. Stock rom ni dah lama dah release, mungkin dah ramai yang tahu pasal rom ni, Tp bagi yang xtahu, hah ni dia MK nak bagi tahu.. Tu dia, stock rom hello kitty, pinky pinky gitu mak.. Stock rom ni base dari  DLLD5 (Datang dari mane x taw ni).. Korang semua jangan risau ok, stock rom ni xde bug atau force close, sebab ia adalah stock original tapi yang membezakan dia je adalah THEME, SystemUI, FRAMEWOR K, Icon dll.. MK garenti la GF, Adik,Kakak,Mak korang suka kalo guna stock rom ni..     Feature : Hello kitty animated bootanimation Hello kitty boot sound Hello kitty shutdown animation   FILE DAN TOOL YANG DI PERLUKAN : Hello Kitty Stock Rom ( MIRRROR : Download ) Odin Driver (Kalo korang dah ade samsung KIES, xyah la download Driver ni ye) USB Cable PC/Laptop Samsung Galaxy Y GT-S5360 Prepa

[TUT] Cara Mendownload Video Di Youtube Tanpa Guna Applikasi

  Assalamualaikum, Pagi ni MK nak ajar korang download video dari youtube tanpa menggunakan applikasi seperti youtube downloader or tubemate..Ni cara alternatif..   Cara-cara : Bukak youtube dengan menggunakan INTERNET BROWSER korang, then pilih video yang korang nak. Lepas tu, korang edit address bar korang,.. Tukar Http://m.youtube.com/ ……. ke Http://ssyoutube.com/ ….. Then tekan go.. Bila korang dah masuk kat web page tu, korang tunggu sampai dia habis load.. Then korang pilih lah format ape yang korang nk, Dan lepas tu korang tekan kat format yang korang nak tu.. DONE